Jag har för första gången i mitt vuxna liv skaffat mig en levande gran i mitt hem. Jag har klätt dem med kulor jag fått genom åren. I granen har jag även en ljusslinga. Den har 7 olika inställningar med olika ljusspel. Om man vill kan man alltså ha en blinkande gran i vardagsrummet. Min lyser hela tiden. 
 
 
Det har ju börjat bli så att julsakerna i butikerna redan reas ut innan julafton varit. Det är ju ganska smart av butiken. Ingen vill köpa reajulsaker när det är över. Då är man ju så trött på det. Jag bruar vara ganska snabb till att packa ner allt. Så skönt! 
 
 
Det ligger redan julklappar under granen. Inga paket är ännu adresserade, precis som det ska vara. Annars finns det både en och två som är där och klämmer. Så det förblir hemligt ett tag till. Undrar om tomten kommer med paket till min julstrumpa? Det får jag se...
 
 

Kommentera

Publiceras ej