Jag har varit på en liten kvällspromenad i vår stad, som faktiskt är ganska så fint men som alltid nedvärderats så många gånger.
 
 
Stadens kyrka och till höger skymtar Lasarettet och dess fina belysta träd. Det är alltså dit jag går för att jobba. Oj, va det händer mycket där inne i byggnaden. 
 
 
Stadens belysning över gatorna. Här till vänster syns fastighetsförmedlingen som nu är i nyrenoverad lokal. Det har faktiskt varit ett ruckel i flera års tid. Kul att man väljer att ta till vara på små förfallna småhus. 
 
 
Stadens finaste bank vill jag påstå. Gillar alla detaljerna på huset. 
 
 
Stadens torg som också är nyrenoverat eller snarare upprustat. Ny markläggning och ljus och konstinstallationer. Det har verkligen gjort ett lyft för hela staden. Jag gillar att kommunen tar tag i det och inte bara låter allt stanna i tiden och låta det blir gammalt och slitet. Det här är riktigt bra gjort. Folkflödet till torget har ökat väldigt mycket vilket är postitivt för det här lilla staden.  Det blev en väldigt mysig kvällspromenad.
 
 
 
Här avslutas min promenad. Det är mitt hus som lyser upp och välkomnar in. Mer i nästa inlägg..
 

Kommentera

Publiceras ej